tisdag 14 december 2010

dream on...


För allra mesta tycker jag att vi människor är fenomenalt skapade. Men jag är lite besviken på det här med drömmar vs mardrömmar. Eller så är det bara jag. Det är också fullt möjligt.
När jag har en mardröm och vaknar till utav den, så går jag kanske på toaletten, eller går till köket och tar ett glas vatten. Allt för att liksom ruska av mig mardrömmen. Sen går jag och lägger mig igen. Gissa tre gånger om mardrömmen är kvar?! Samma äckliga gula ögon som tittar på mig, krokiga fingrar som pekar, vita ansikten...
MEN, om jag har en helt fantastisk dröm, befinner mig på en paradisisk ö tillsammans med...och så råkar klockan ringa.... och jag känner att jag måste drömma färdigt? Vad händer då? Jo, då händer det att det inte går. Fast jag försöker allt vad jag orkar...
Det känns inte riktigt genomtänkt att det ska vara så. Skulle man kunna reklamera den detaljen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)