lördag 11 december 2010

banankontakt

Jag är inte singel, tvärtom, pretty upptagen. Däremot kommer jag att vara arbetssökande när jag beslutar mig för att inte längre vara föräldra-ledig".
Och det är nästan som att skriva en kontaktannons, att skriva en CV alltså.... jätteläskigt. Vilken vinkel ska man välja? Ska man skriva med allt om sig själv, eller bara plocka russinen ur kakan? Om man inte har några russin?...Ska man vara ärlig? Grisen i säcken? Vilken taktik är bäst?

En helt ärlig kontaktannons?....

Här finns en morgontrött tjej/tant, inte speciellt morgonsocial, som iochförsig inte är speciellt pigg på kvällen heller.
Jag älskar att duscha, jag kommer att säga att "det tar inte lång tid", men inte mena ett ord. Långduscha tills varmvattnet tar slut, är riktigt härligt. Jag kommer att gnälla över att någoooon inte hängt upp handduken efter sig. Bara för att jag själv, för en gångs skull gjort det.
Jag kommer att be dig att inte handla godis och choklad, och om du ändå gör det måste du gömma undan det för mig. Sen kommer jag att vara svinsur över att du gömt det alldeles för bra.
Jag är rolig och ganska enkel att vara med så länge blodsockerhalten hålls jämn och hög.
Jag bestämmer mig för att banta på måndag, för att ombestämma mig på onsdag (läs tisdag). Det ska inte kritiseras, eftersom det är svårt för någon av annat kön att förstå.

nej... det här låter ju inte så lockande... det är nog tur att jag lyckades bli gift så tidigt som jag blev..!
Och igår hade vi bröllopsdag, den sextonde faktiskt. Och inga presenter. I år heller. Vi har bestämt oss för att varje dag är vår bröllopsdag istället och vi försöker att säga nåt bra eller fint till varandra. Detta är helt oironiskt, faktiskt. Men bra. Och en hyfsad ursäkt för att vi inte får tummen ur att uppvakta varann..

God kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)