torsdag 31 mars 2011

nästan samma som att jorden skulle gå under

I know! Det var nästan så att det höll på att inte bli nåt inlägg i dag. Puh, nära ögat! Men det har varit lite annorlunda här hemma idag. MS är hemma sjuk. Och då plötsligt känner jag att jag måste upprätthålla stilen... Jag måste ju underbygga mitt gnäll med att praktiskt visa hur fantastiskt duktig jag är. Det måste vara ungefär lika mycket snack som verkstad, om man säger... Då duger det inte att bara ligga i soffan och se den ena serien efter den andra på tv:n, eller planlöst surfa, medans barnen är osnutna, okammade och hungriga. Då kan man inte bara fila naglarna, dricka the och finäta choklad. Nej, hela dagen har gått åt till att upprätthålla fasaden. Usch, det var lite jobbigt faktiskt....
stackars mig. Nu håller vi tummarna för att han är frisk imorgon, annars måste nog jag ta mig en liten sjukdag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)