lördag 26 mars 2011

Plan A? Plan B?


Ser ni? Vad jag precis gjort? Klicketiklickat iväg en anmälan till Högskolan Väst.... Ekonomprogrammet 180p

Alltså, helst vill jag ju jobba, och få lön den 25:e. När jag är riktigt less här hemma, på tvätt, grus i hallen, bajsblöjor, snoriga näsor, så brukar jag tänka att det helt sonika är ett jobb. Varken mer eller mindre. Mitt jobb. För nu. Och då känns det lättare. Men det är inte lika kul när det blir den 25:e.. för då får jag ju ingen lön. Och då känns det inte lättare. Plus minus noll, kan man säga.
Men, man vet ju aldrig. Det kanske fortfarande är så, att det inte växer jobb på träd. Och då är det bra med en Plan B. Det kanske visar sig att det är den egentliga Plan A?...
Och så har jag ett högskoleprov som jag kan söka med. Jag har bara gjort ett enda högskoleprov och jag hade sån flax att jag aldrig kan göra om det igen. Nånsin. Ever. Och det känns ju lite surt att inte få användning för det.
Den som lever får te - som kinesen säger
eller
Den som lever får ge - som kortspelaren säger
Ja, det var riktigt medelålders skämt. Men vad då? Lika bra att vänja sig.

3 kommentarer:

  1. Du är så modig & självklart så klok ;-) som har en plan B! Jag håller tummarna (både för att ett jobb ska regna ner och att du kommer in på skolan)! Kram Pillan

    SvaraRadera
  2. men du gillar ju inte siffor säger du ju...
    Men jag kan verkligen rekomendera branschen, nu när alla 40-talister ska lämna så måste ju vi smarta ta över, eller hur!!!

    /spp

    SvaraRadera
  3. Det är ju inte illa att komplimangerna regnar ner iallafall :o)
    Alltid något :o)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)