torsdag 10 mars 2011

skit, ska skit ha....


Lilleman ammas inte längre. Och kan numera alltså få förstoppning. Och med de mängderna som han stoppar i sig(ja han får väl lite hjälp med det)... så är förstoppning inte nåt alternativ....
Det är en av de läskiga sakerna med att bli förälder. Hur intresserad man blir av blöjor och avföring. Färg och form. Speciellt när de börjar med vanlig mat.

"oj, hoppsan, där var det morotspuré"...
"och se där, där var det palsternacka med ärtor"... osv..
Ja, iallafall.. jag är inte intresserad av att han ska få nån mastodontförstoppning och eftersom jag tycker mig ana (det kan också vara fanatisk inbillning, ska jag hoppas på det?) lite hård konsistens har jag införskaffat nåt som ser ut att passa bra...... plommonpuré... yes.. så nu kan vi bara vänta. Racerbajs. Räserbajs.
Passar finfint på en fredag. När pappa slutar tidigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)