söndag 13 mars 2011

En sån där dag

En sån där dag... som började dåligt redan innan solen gått upp. För att få lite sammanhängande sömn la jag mig ute i soffan vid halv sex tiden i morse. Lillebror får tänder och är tät i näsan samtidigt.
Där, i soffhörnet, vaknade jag alltså och upptäckte att vädret inte alls var som jag hade tänkt mig. Av nån märklig anledning hade jag trott att solen skulle skina. Men det var ju helgrått. Deprimerande.

En sån dag alltså. Deprimerande.

En sån dag där korsordet man valt ut, är alldeles för svårt och man orutinerat har använt bläckpenna.

En sån dag där benan i håret lägger sig alldeles för långt åt höger.

En sån dag där Lillebror får extra bra tag i nackhåret, när han rycker till...

En sån där dag, då man har tid att röja, men inspirationen räcker bara till att sucka över röran

En sån där dag, då man vet att man borde springa, eftersom Göteborgsvarvet närmar sig... men orkar inte gå ut själv..

En sån där dag, då mjölken har gått ut..

En sån där dag, då MS spelar en match jag skulle kunna se, men jag orkar inte ta på barnen
ytterkläder...

En dag då påsen med blöjor svämmar över, på yttertrappan...

En sån där dag, då jag ska ta ett bra kort, men då har batteriet dött...

En sån där dag, då jag kommer ut i köket, men har glömt vad det är jag ska hämta...för femte gången i rad.

En sån där dag, då jag duschar snabbt, till ljudet av Lillebrors gallskrik...

En sån där dag, då jag hittar fem oinbjudna finnar. I tinningen....

Det är tur för mig att jag är vuxen och kan vara hur hycklande jag vill. Att inte leva som jag lär. När barnen gnäller brukar jag dra till med "tänk på barnen i Afrika"... eller "du behöver inte leta reda på din kvällsmat på soptippen iallafall"...
Jag kan gräva ner mig och tycka synd om mig själv. Tycka att dagen är helt förstörd. Bortkastad.

har ni hört den förut? FFFF

Ful Fet Finnig Fett hår... en sån dag är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)