måndag 21 mars 2011

a la gustaf...

Idag är det måndag. Det känns i hela kroppen. Som jag längtar efter att få sova en hel natt. Förut var det amning, sen blev det nån fas med mardrömmar, sen tänder, sen hosta, sen snor..... sen mardrömmar igen... och nu vet jag inte vad det är för fas...
Jag vet bara att det aldrig verkar gå över, det är alltid nåt som gör att jag inte får sova....och det gör mig snart knäpp och att håravfallet fortsätter i rasande fart....

Varje gång jag sveper med moppen över golvet får jag ihop till en hel toupé. Varje gång. Det är läskigt. Jag kan snart fylla en prydnadskudde, med tappade hår. Hm... en liten business on the side? Jag och Gustaf gillar lasagne. Så det fick det bli idag. Fast jag hade glömt hur lång tid det tar att göra. Från det att suget infinner sig får man ju vänta jättelänge. Men det går ju att ta sig en liten stödskorpa under tiden man väntar....

Inte världens snyggaste. Men den luktade gott. Och ni får tänka er en fräsch sallad till, ett glas juice, dukat med servetter och ljus och grejer... som jag såklart hade, men glömde fota (eventuellt en liten lögn där)....
4 min blankt, framför Oprah. Tänk den som kunde vila sig lite middag nu... eller en liten chokladpralin skulle också sitta fint.
Själv får jag proppmätt ta och hänga lite tvätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)