måndag 21 mars 2011

rödbetor

Ikväll firade jag att min ansökan till säsongsbloggen kommit fram. Ja, jag har anmält mig. Jag firar alltså inte att jag blivit antagen. Jag firar att min ansökan kommit fram. Med två kokta rödbetor. Stilrent upplagt på tallrik.
Jag skulle nog kunna jobba som sån där... matkreatör? Eller matstylist? Eller, nej, men provsmakare, det skulle kunna funka. Provätare. Där har vi det. Så, vem vill anställa mig?

(doggybag anyone?)
Jag är verkligen riktigt bra på att ta kort, så att det ser dunderläckert ut. Så att ni blir alldeles till er i trasorna och bara MÅSTE ha rödbetor. I know. Pang på.

Jag var tyvärr inte så jättehungrig. Jag var ju jättesugen först, och trodde ju att de skulle bli klara på max 15min. Men sen läste jag mig till att icke nyskördade (för nyskördade kan de väl knappast vara i mars?) tar i runda slängar 45-60 min.... samma miss som med lunchen alltså. Men istället för stödskorpor, så blev det tre stabila kvällsmackor.

Så jag slösade bort rödbetorna lite... synd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)