tisdag 1 mars 2011

välsignad kille!


Han är välsignad nu, Lillebror, i fredags. Släkt och vänner samlades på Mejeriet och så hade vi en enkel ceremoni. Eller hur man ska beskriva det. På de allra flesta dop i svenska kyrkan finns välsignelsen med som en del i dopceremonin. Och vi väljer att lyfta ut den delen, och om han sen väljer att tro han också, så får han själv bestämma om han vill döpa sig.
Vi hade bland annat ett bildspel med musik till. En av mina favoritlåtar just nu:
Efteråt bjöds det på smörgåstårta och kaffe/kaka. Nej, det var inte jag som hade gjort smörgåstårtan, men jag satt och tittade på när mamma garnerade dem. Och såg lite lagom delaktig ut, skivade lite gurkor och så där... Klantigt av mig att inte ta kort av dem. De var och såg jättegoda ut.
Och vilka presenter killen fick! Folk har förvånansvärt bra smak. Så gulligt av allihop. Tack. Och till alla som medverkade och hjälpte till. Tack.

4 kommentarer:

  1. Det var supermysigt att få dela er dag! Jag fångade nga fina bilder med min kamera som jag gärna skickar över om du vill ha nga till!
    Hoppas det blev bra med presenterna, lite prickigt brukar funka ;)!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. ja gärna.. tack för att ni var med, mysigt, var ordet!

    SvaraRadera
  3. Åhh hade varit så mys att vara med men hoppas vi snart ses... =) Puss o kram

    SvaraRadera
  4. ja det hade vart mysigt att ha dig med, och nån mer chans tror (läs VET)jag inte du får... :O)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)