onsdag 2 mars 2011

Smidigast vinner

Jag undrar en sak. Jag undrar om inte TV4 gör familjerna Annorlunda mer annorlunda än vad de kanske är? Visst, de har många barn, och det har de säkert av olika anledningar. En av dem borde ju vara att de tycker om att ha många barn, att vara många, en stor familj, tillsammans.
Nu har jag sett flera program i rad och jag tycker att familjerna är mysiga och sympatiska, men jag har svårt att tänka mig att de ska vara så korkade som de framställs. Jag menar så här;
- vem åker frivilligt HELA familjen till Ullared?
- vem åker frivilligt HELA familjen för att kolla på ett köksbord?
- vem åker frivilligt HELA familjen för att storhandla, på en lördag?
- vem åker HELA familjen för en fotbollshelg i Italien, med fyra barnvagnar och en flygrädd fru?
- vem bestämmer sig för att de fyra minsta absolut måste badas, fastän klockan har tickat iväg och mamma är ute på restaurang?
- vem åker frivilligt HELA familjen till Cypern, när alla måste ha pass, för 400:- skallen..?
Det är ju som upplagt för kaos, krig, konkurs...
Visst är det härligt att vara många tillsammans men det finns ju gränser... jag behöver inte gå längre än till min egen lilla annorlunda familj. Alla i vår familj vill inte åka till Ullared, för vems skull ska jag tvinga med min son? Alla i vår familj vill inte åka och handla mat, någon vill kanske vara hemma och förbereda kvällsmaten, så att det inte blir skrik & panik när den/de som handlade kommer hem igen. Om man är ensam hemma med många små, kanske man kan ransonera badet, snabbsvabba av dem istället för att det utbryter ett krig?
Så en del saker känns väldigt riggade och krystade.. för tv:s skull... lite onödigt...
Eller är det bara jag som skäms för att jag aldrig skulle göra så, och känner mig väldigt lat, när jag ser vilka uppoffringar de gör, bara för att de älskar att göra allt, och ALLA tillsammans dessutom..?

3 kommentarer:

  1. Ja, man kan ju undra! Jag skulle inte ens komma på tanken att ta med barnen (2st)till Ullared. Och när man har "stora" barn vill eller måste de väl inte åka med och handla mat?

    SvaraRadera
  2. undrar om de måste tacka ja till alla förslag som produktionsbolaget har?...
    "ni får ju faktiskt biljetterna betalda"

    Är det tänkt att serien ska funka som preventivmedel? Jag tror inte sverige behöver det... :O)

    SvaraRadera
  3. ha ha jag tycker det programet är så himla roligt så sköna människor,men absolut jag kan bara hålla med... skulle jag haft så många kidz hade jag aldrig gjort nått av dom sakerna det är då säkert,malin dax att skaffa några fler nu tycker jag...kram

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)