fredag 1 oktober 2010

om tips

Det skulle vara ett helt uppslag av tips för nyblivna trötta småbarnsmorsor, hur man skulle se mindre "trött-småbarns-morsig" ut... bra, tänkte jag, nu så...
Jag minns bara två av tipsen, två av fyra. Hela fyra tips. Mastigt. Vilket djuplodande reportage. Och av dessa minns jag alltså bara två. Starkt jobbat där.

1. se till att få sova... (moahahahahaha, seriöst, det är ju en skön käftsmäll de delar ut där, som om man inte försökte få sova? Som att man nattsuddar för att det är kul?...)

2. använd rejäla solglasögon, då ser man inte trött ut. Eller rättare sagt, då syns man inte....
Här är jag häromdagen, användandes tipset. Stora glasögon. Ser lite dryg ut. Lite viktig så där, låtsaspratar i telefonen... (Fast det hjälper ju inte mot munnen, för den ser väldigt torr och trött ut....)
Jag önskar jag hade använt dem igår, när jag var med om en liten makeup-miss... Jag hade lite bråttom iväg, sminkade ena ögat, lilleman skrek, tröstade honom, fixade, donade, tog på alla ytterkläder, skor, filtar, vagnen riggades, off we go!

Och glömde sminka andra ögat. Upptäckte det sent på kvällen, när jag kliade mig i ögonen för att jag var så trött. Först väldigt nöjd över att jag inte hade smink alls, så det var bara att klia på. Men kände då att så var det ju inte.... joråsåatte... (och ingen har sagt nåt på hela dan?!)

Nu kom jag förresten på det tredje tipset. Lägg gurkskiva på ögonen. Vilka lama tips?! Låter ju som hämtat ur en Starlet från 1980.
Det måste väl finnas bättre tips än så här?

1 kommentar:

  1. Sömn. Och gurkskivor!! Jösses, vilken praktikant satte dem att skriva den artikeln???
    Men solglasögon är bra. Kanske även kan funka för rynkiga 37-åringar utan spädbarn, som typ mig?

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)