lördag 2 oktober 2010

moment 22

hm, det är inte kul. Jag har fastnat i en klädfälla.

I ett svagt ögonblick, fast det kändes väldigt bra just då, gav jag bort alla mina mammakläder. Eller jag trodde att hon skulle köpa dem, och jag var bussig och lät henne ta hem dem och prova, för huset var fullt av barn (mina plus andras) som röjde runt.
Fortfarande har jag inget hört, misstänker starkt att jag därmed har skänkt dem.

Mina ordinarie kläder har krympt i tvätten, de kan omöjligt ha varit så små innan. Visserligen har jag 4-5 kg kvar till innan graviditeten, men ändå? Jeansen går inte på..

De enda kläderna är ett par felköpta jeans, och mjukisbrallor med knän.

Jag behöver alltså köpa nya kläder. Men jag har inte några kläder att åka till stan att handla i. För man vill ju inte se ut som om man kommer krypande ut från skogen.
Så summa summarum, jag behöver nya kläder för att kunna köpa nya kläder. Eller banta, så att jag kommer i de jag har...
Vilken sur sits....

Jag tar en geisha under tiden jag funderar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)