tisdag 19 oktober 2010

det bidde ingen promenad idag...

Nej, men vilket väder att vakna till.. för ett kort ögonblick, i morgonmörket fick jag för mig att det var sovmorgon. Tyvärr. För det är ju vanlig tisdag. Upp och hoppa!



Det regnade lite för mycket, iallafall i mitt tycke.. ingen promenix :o( (och alltså inga kakor?!)

Men det finns ju saker att greja med hemma, så sysslolös blir jag inte, hursomhelst. Här är vår fantastisk vy över hallen, så att man blir glatt överraskad varje gång man kliver in hemma, innanför dörren. Mmm, I like my hall. Den är perfekt (för en familj med 3 medlemmar).
Barnvagn trängs med jackor, skor och cykelhjälmar. Sen har vi även en mängd lådor som köksluckorna kom i. De måste ju ligga kvar ett tag. Jag tror bestämt att om vi nånsin säljer detta hus (helst i nästa vecka...) så ska jag använda mig av den här bilden. För den gör en verkligen köpsugen. Den riktigt skriker "måste ha!"...
Kom och köp! Komsi, komsi....


Den här bilden ska också var med. Det här är vårt vardagsrum/fotbollsplan/amningsrum/tv-rum/frukostrum/pingis-arena/torkavdelning... allt på samma gång. Här övar Lillasyster även på pottan tydligen. Det hade jag missat.
Så vad gör man när huset ser ut som ett bombnedslag? Städar? Plockar? Fixar?

Nej, man tar en fika! Här är lilleman med sötaste Ella, vilket radarpar! Och ja, han är mitt i en gäsp, självklart. Det är ju jag som tar kort.
Nej, nu ska jag ta och göra mig nyttig häromkring. Städa? Kanske... Rädda övriga familjen från fetma och dåliga tänder genom att äta upp resten av kexen? Troligen...






2 kommentarer:

  1. Haha! Du är ju go'...
    Varför inte gå på det säljeffektiva "Allrum med plats för många aktiviteter".;)

    Och, ja, visst trivs man bäst (den lilla stunden)när det är städat men ändå rätt skönt att se att tillståndet "Vardag" finns mer än hos oss...

    Är ni redan klara med köksluckor och allt!? Det går undan. Hoppas ni blev nöjda.Kram /Sofia

    SvaraRadera
  2. Vi får slipa på säljargumenten, om det skulle behövas..
    Köksluckorna sitter uppe, men det saknas handtag... och lister.. och nåt annat som jag inte vet vad det heter.. men jag tror det blir bra!

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)