torsdag 28 oktober 2010

när trollmor ska göra sig vacker..

Vad ska man välja, tro? Den där blå uppe till vänster?... eller varför inte lite "forest green"?.. Eller bespara mig all tid av plockning av grå hår, varför inte göra hela kalufsen grå? Det är tydligen lite inne... Lilleman var med, fick äta mat under axelskynket, gick fint, tyckte iallafall jag. Men han blev lite hårig i ansiktet i allafall.. Sen hade han (och jag) turen att han fick åka runt lite på armen på lite andra snälla frisörer... nice, mer sånt!
Nu är vi på gång... jag fortsätter att imponera med min fotokunskap. Handväskan tryggt förvarad i knät. Som en pensionär på bussen.

Så där ja.
Jag blev lite sen (duktigt försenad...), eftersom jag alltid har lite mer hår än man tänker sig. Hann inte ens betala...
Fick springa till dagis, försenad, blött hår och mössa nedtryckt över nyfrillan och hämta Lillasyster. Hon var inte ledsen för det, tvärtom, hon fick vara med och äta mat. Majs. Bland annat.
Men tillbaka till håret, håret blev kortare, lite som en busig Peter Pan, i kvinnlig (nåja) tappning. Och slingorna då, som blev lite rödaktiga. Det är meningen att det ska synas, även om det är lite dåligt med det här på kortet, och resten av håret tonades i en mörkt brun färg.
Skönt.
Nu behöver jag inte göra nåt åt håret förrän jul. Nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)