tisdag 19 oktober 2010

eftersom

det är tisdag idag och jag har varit på styrketräning finns risken att det inte blir fler blogginlägg denna vecka. Underarmarna började darra redan innan träningen var avslutad. Och antagligen är jag väl lite sjuk i huvudet som njuter av träningsvärk. Gott ont.

Men tillbaka till blogginlägg; jag har ju faktiskt gjort tre stycken idag, om man räknar detta, för att lite kompensera för detta. I förväg. Så det är väl rätt ok tycker jag. Eller? Va va va?

Jag fick faktiskt lite gjort idag ändå, fast jag inte varken tänkt, planerat eller trott det. Jag fick ett ryck och blev dundersugen på att rensa. Rensa. Fisk, kanske nån undrar? Vi är mitt uppe i att byta köksluckorna, de är nu på plats, men handtag saknas. Och det är über-rörigt i vårt kök. Så jag blev sugen på att rensa lite i skåpen. Och slänga. Och det är så wunderbart när man får lov att slänga saker!
Jag har slängt röda linser med bästföredatum i november 2007, ballonger, trasiga nappflaskor. Nu är det diktatorisk ordning, jag har till och med märkt en del hyllplan. T.ex. "tillbringare", eftersom de verkar ha nån knepig (o)vana att byta plats. Och "bakgrejor". Jag går igång på sånt. Jag undrar vilken bokstav i alfabetet nån expert skulle sätta på mig, om de fick chansen?!

Jag har även rensat i min underklädeslåda. Känsliga läsare varnas härmed. Stäng av er egna SF-biograf tack...
Där fanns det mycket mer än jag mindes. Där skulle det ha behövts bästföredatum. Jisses! En del trosor alltså, hur tänkte jag där, liksom? Och varför har jag sparat dem? Man behöver knappast spara gamla mamelucker för att träna i.... eller? Bättre att bara ha lördagstrosor..
Men nu är de slängda, allihopa..
Så även de leopardmönstrade stringtrosorna jag en gång fick i julklapp. Jättekul att öppna paket tillsammans med familjen, med mormor och morfars bror. Mostrar och kusiner. Och dra upp ett par leopardmönstrade stringtrollisar...!..
Det fanns dock en människa i sällskapet som asflabbade bakom julpappret...
God jul på dig också!...

nä, nu är det dags för kudden... jag och träningsvärken ska gå och lägga oss nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)