lördag 16 oktober 2010

lördag kväll, helt enkelt

Jag ser på tv. Ensam hemma.The Marriage Ref. Efter en idé av Jerry Seinfeld. Jag tycker väl egentligen inte att Seinfeld är så kul, han blir lätt för mycket. Och den där basen som spelade i hans serie, den var ju terapiberoendeframkallande. Isch.
Men här har han lyckats bra. Han syns inte så ofta heller. Småroligt. Lagom. Passar bra för mig, lagom. Lagom lördag.
Eller vänta, nej, jag är inte ensam hemma... lillasyster ligger och sover och det gör visst lilleman också. Det bara känns som att jag är ensam hemma. Skönt. Nice. Dricker saft.

Det har varit dåligt med blogginläggen det senaste. Egentligen började det gå utför redan efter i tisdags, styrketräningen. Den tog knäcken på mig. Efter det blev inget sig likt. Jag har haft svårt att få till det, varit seg och trög. Oerhört trög. Och med en väldigt oskön klump i halsen, som hotar med förkylning.
Men det betyder ju såklart inte att jag haft en och annan fundering. Om allt möjligt.

Vad tänkte lokalpolisen som steg rätt ut i vägen för att stoppa Anders Södergren? Han kom ju på rullskidor! Vad trodde han skulle hända? För den som inte vet, blev det en blodig krasch..

Mina jeans funkar som nån slags kroppskorsett man kan köpa på tv-shop. De klämmer ihop benen, innanlåren och det ser rätt hyfsat ut. Man kan nätt och jämnt knäppa dem, men det går. Problemet kommer lite längre norrut. Då väller det ut, allt det som man har skjuvit uppåt.. inte bra. De fyra, fem kilona som är kvar, verkar alla sitta precis på mitten...

Saft och juice smakar bättre när man dricker direkt ur förpackningen. Varför då? Är inte det lite samma sak som att spaghetti kan smaka bättre än makaroner? Fast det är typ samma sak ju..

Om man letar efter hus och hittar ett som är 2,5 gånger så dyrt som lånet man har på sitt nuvarande hus... borde inte det nya huset ha 2,5 gånger mer yta då? Eller kan man nöja sig med att det är lite större, och eventuellt lite bättre planerat? Ska man tänka att det ska vara lättsålt när man inte längre behöver ett så stort hus? Fönster, tak.. källare, uppvärmning. När man inte får sova hela, långa, sköna, ostörda nätter... då är den analyserande och matematiska delen av hjärnan inte i topptrim. Jag känner mig som en trög unge, med ful mössa och snorig näsa, som behöver hjälp, ledas i handen...

100% av barnen (våra barn) har som bebisar ätit varannan timme. Verkar inte vara nåt att göra åt. Men vad är det som gör att den sista redan har sprängt 6-kilosgränsen? Är både längre och tyngre än sina syskon. Poff! Ska bli intressant att följa. När kommer han att ha större fötter än jag? När kan han låna mina klackstövlar?... Och jag hans Converse?....

Hur många gram choklad motsvarar 45 sekunder "planka"? Jag misstänker att jag har åtskilliga plankor att göra innan det ens går jämnt ut... sketans..

Jag har hittat en koloni med grå hår, som sitter på ett ställe där jag inte kan komma åt dem. Storasyster vill inte hjälpa mig, för det "låter ju äckligt ju"... det gör det väl inte alls... höjd veckopeng?

Nu börjar wedding singer. Den ska jag inte se. När man börjar byta sympatier från huvudpersonerna till deras föräldrar, blir det inte lika kul längre. Då vet man att man är på väg att bli gammal. Iallafall så blir inte filmen lika bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)