lördag 9 oktober 2010

Då kör vi då!

Här kommer frågestunden!!
(jag skulle också kunnat låta er alla fylla kommentarsfältet med frågor och när de kommit upp i ett visst antal, kört själva frågestunden... men vem orkar vänta på det?!)
(och nu kör vi den bekväma stilen, som vi kommit överens om, så jag har hittat på både frågor och svar. Med hjälp av lite alllmän plankning från andra bloggar)

1. Hur gör du för att få håret så där utstående på bara enda sidan, så att det ser lite rebelliskt och coolt ut?
- ja, jag är naturligt begåvad med konstiga virvlar och verkar också vara benägen att sova på ett sätt som gör att det förstärks... och borstar man sen inte håret, så blir det så där. Vad ska man säga, en del föds med tur..

2. Varför går du inte en fotokurs?
- jag tar inte dåliga kort, de är lite konstnärligt annorlunda bara. Tar lite tid att ta till sig...

3. Bästa tips för riktigt snabb sockerkick?
- nör nöden inte har någon lag; vispgrädde+oboypulver. Oslagbart!

4. Varför äter du inte sundare och passar på att bli lite slim nu när du ammar?
- ja, antagligen för att jag inte är så smart som jag önskar

5. Drömjobb som liten?
- va? som liten? Jag vet fortfarande inte vad jag ska bli när jag blir stor. Så det är snart panikartat... Provsmakare kanske? På nån godisfabrik? Iallafall inte dagisfröken. No sir!

6. Bästa tipset för att komma i ordning på morgonen?
- Ordning?... eh, kanske försova sig? Då får man en riktigt bra fart. Eller kanske glömma bort att man har barnen, så att man går upp och gör i ordning sig, i lugn och ro. Mascara på. Och sen när man kommer på att "just det ja, barnen!"... då är man iallafall fräsch, typ.. även om det är lite skrik och panik i huset då...

7. Favoritfilm?
- film, det har jag väl inte sett nån sen... sen.. National Treasure 2, när Nicholas Cage hade fått nya tänder.. evigheter sen.. jag brukar svara Nyckel till Frihet, det är ett bra svar som sällan kan bli fel.

8. Hur gammal är du egentligen?
- det beror väl på. När jag sitter på föräldramöte känner jag mig som tolv, när jag springer med vagnen runt golfbanan som sextioåtta. Och när vi är osams om vems tur det är att ta ur diskmaskinen... kanske sjutton och ett halvt...

9. Hur många barn ville du ha?
- när då? När jag var barn? Jag trodde nog två stycken, som alla andra. Sen skulle jag absolut inte ha ett endaste, eftersom de var ouppfostrade och luktade märkligt. Och snoriga. Sen ångrade jag mig, som ni vet. Fyra gånger. Och det ångrar jag inte.

10. BH-storlek?
- en handfull typ. Vilket man verkligen inte kan säga om skinkorna..

11. Uppfinning som du väntar på?
- ett sockertuggummi, typ som nicotinell för rökare. Vore inte det den perfekta lilla grejen att uppfinna? Som jag skulle tugga. Eller kanske ett läppstift, som gjorde att munnen bara sa bra, finurliga och tänkvärda saker. Inte som nu alltså..

Tack och hej!

Så där, nu orkar jag inte mer. Men det blev en riktigt trevlig frågestund tycker jag. Det är faktiskt lite mer krävande än man kanske kan tro. Och jag besparade er allt arbete. Varsågoda. Nu ska jag se klart på den urgulliga filmen P.S I love you, som jag sett förut, och läst boken, men ändå grinar av...

2 kommentarer:

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)