söndag 14 mars 2010

Sööööndag

Kort sammanfattning;
- mannen har lekt med snöskoter
- jag var hemma och försökte slå mig fram till Vinterstudion på tv, men där var det upptaget av Elefantprinsessan. Ungarna har lärt sig demokrati, och vet att 2-1 vinner.... även om jag är vuxen....(jag blev sur och vek tvätt...)
- kalas hemma hos Perssons, inte för någon av dem, men för två av barnens farbröder (typ)....
- i vanlig ordning åt jag alldeles för mycket...
- kalaset flyttade till bowlinghallen, jag och Lillasyster höll oss dock i publiken. De har ju ändå inte några skor som passar henne, när ska de börja göra storlek 20-21?
- MS har fötterna i fotbad och väntar på att jag ska erbjuda mig att fila dem...... vattnet har hunnit kallna....

Så... jo, tänkte bara på Melodifestivalen. Visst var väl årets finalfält rätt ok ändå? Förutom Pernilla och Jessica som jag inte tyckte höll måttet riktigt, så var resten ganska bra. Vilken som helst utav dem hade kunnat vinna utan att Sveriges befolkning hade "rasat", som det så populärt brukar stå på löpsedlarna.
Jag hejade på Anna, Darin, Timotej, Salem al Fakir.... precis som barnen har jag garderat mig, för att kunna säga att ja, jag hejade på den som vann. Om den kommer ha nån chans i Oslo, är det ju ingen som vet. Europa röstar ju lite (mycket) hursomhelst..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)