tisdag 23 mars 2010

Nezeril

I förkylningstider är Nezeril verkligen Guds gåva till mänskligheten.
Men jag undrar lite över det där.. alltså, när jag har tagit en skvätt i vardera näsborren, så går det att andas finfint, och jag behöver inte snyta mig alls. Inget snor.

Men snoret är ju till för att få med sig bakterierna ur kroppen, väl? Eller är det bara nån liten bonusgrej kroppen har för sig, för att det är kul?
Storasyster hävdar å det bestämdaste att bakterierna redan är döda, när de befinner sig i snoret, så det är överreklamerat att snyta sig (hon bara suckar när jag ber henne snyta sig, för att jag inte står ut med snörvlandet...hon har bara hittat på det här att bakterierna redan är döda väl? Eller?)
Och vad händer under tiden som Nezerilen verkar? Lagras det liksom så att det blir mer att snyta ut, när man väl måste igen? Om man tok-överkonsumerar, vad händer då? Blir man aldrig frisk, eller lagras det i kroppen nånstans, typ som en konstig utväxt i armhålan om man har otur?

Nej, om jag skulle ta och söka lite jobb.... (så många jobb att söka, så lite tid....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)