torsdag 4 mars 2010

glädje, äkta glädje

Idag, eller ikväll, var inte riktigt min kväll, det måste ha varit nån annans...





Huvudvärken slog till vid femtiden, ungefär samtidigt som Lillasyster tröttnade på att vara vaken. Surnade till rejält, kan man säga. Var inte direkt nöjd med någonting, utan ville bara hänga i mina byxor eller ännu hellre bli buren. Nice. Bara gnällde i nån bedrövlig tonart som skar i öronen.


Lillebror har en kompis, de har hällt ut ALLT lego på hans golv. Det gör inte vanligt ont att trampa i det, när man inte var beredd....Lillasyster lyser upp för ca 2 sekunder.





Kompis åker hem, storasyster kommer hem från träning, måste tvingas att duscha. Hela klanen får gå ner i källaren, eftersom ingen vill duscha själv, och ingen vill vara kvar uppe på vanliga våningen. Lillasyster halkar på det våta golvet. Gallskrik. Huvudet dunkar och jag hotar med att gå upp om max 3 minuter... så dumt. Alla inblandade vet att det inte händer...Storasyster skriker på lillebror att inte titta på när hon byter om. Lillebror ropar tillbaka att det gör han minsann inte. Men fejkar ett gloende öga.... munhuggning, fram och tillbaka, som en tennismatch. Åh, gud, snabba dig och duscha nångång.....





Storasyster har av misstag, eller hur?, fått med sig lite pengar till träningen, och köpt lite godis. Men gulligt nog köpt till oss andra också. Tamlem var god, men som sagt, det är inte min kväll... en Nötcreme kom bort och nu var cirkusen igång...


Det där är min!
Nej, den är faktiskt min, jag la den här!
Men, jag la min därinne på golvet, och sen här..!
Du har ju redan ätit av denna, du måste hitta den andra! Nu letar du!
Visst, nej, jag hittade den inte!
Mamma, han letar inte!
Jo, det gör jag!
Sluta nyp mig!
Mamma!!
Mamma!
Kom! Ta lillasyster hon gråter! (jo.....tack, jag hör det....)





IVANLIGAFALLÄRJAGLYCKLIGMENIKVÄLLÄRDETINGETROLIGTJAGVILLOCKSÅ


SPRINGARUNTOCHJAGAEFTERENBOLLOCHBARAHAKULMEDGRABBARNA!!!






Men vad för slags 3-barnsmorsa vore jag utan en liten "backup-plan"?... nu har barnen somnat, allihop, och äkta mannen är iväg på nån match nånstans.... jag har hela soffan för mig själv...

Sådärja... lite alvedon och en feelgood film...

god afton!

3 kommentarer:

  1. ÅÅÅ... kan kanske inte säga att jag förstår känslan (eftersom jag inte har TRE härliga barn) men jag förstår krypet i kroppen... hade en sån dag i tisdags... =) Skönt att du fick en härlig avslutning på det iaf! ;) KRAM!

    SvaraRadera
  2. ha ha ha... har du suttit som en fluga på VÅR vägg eller?????

    kopierat från talmansv 50

    SvaraRadera
  3. vi får nog alla vår dos av "såna" dagar... som tur är vägs det upp av annat...(kan inte komma på nåt just nu då men...)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)