onsdag 3 mars 2010

kan man bli beroende av apelsin?

Är så sanslöst sugen på apelsiner, hela tiden. På riktigt, HELA tiden. 6-7 st om dagen är inget problem att slurpa i mig, men ändå sitter jag här och känner det som att jag inte har sett röken av en apelsin på fjorton dar.....Det är inte riktigt bra för njurarna va?

Men alltså, så här... när kroppen behöver kissa, så blir man kissnödig. Logiskt. När man sprungit i gassande solsken, så blir man sugen på salt efteråt, för att kroppen behöver ersätta det man svettats ut. Logiskt.
Kroppen talar om vad den behöver. Och nu behöver jag en apelsin. Basta.

Bästa sorten är de med en liten grön klisterlapp som det står Rossinyol på. Samma som mina stenålders slalomskidor. Ljuvliga och slår Jaffa med hästlängder. (jag däremot slår ingen med mina skidor...)

6 kommentarer:

  1. Nä, nä.... jag är verkligen inte den typen, host, host...

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Visst åt du mängder med apelsiner när du väntade Alva oxå?

    SvaraRadera
  4. jo Heidi, vilket minne du har!? Det stämmer precis... och då kan man undra om det är ett tecken på att
    a) det blir ytterligare en tje
    eller
    b) det är ypperligt apelsin-år, även denna gång... ?

    SvaraRadera
  5. Hej,
    jag googlade p9 beroende av apelsiner och hittade denna tråd. Jag är totalt beroende av apelsiner. Jag vet inte varför. Jag är inte gravid inget sådant utan behöver åtminstone 5 apelsiner om dagen. Skumt!

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)