måndag 29 mars 2010

Hej bihålor!

JOMENVISST, det var ju såklart en bihåleinflammation jag åkt på. Blev lite förvånad själv måste jag säga, eftersom jag tänkte;
a) det är nåt som är genetiskt betingat, vissa får det, vissa får det inte.... typ..(där jag såklart är en sån som inte får det)
b) eftersom jag snytit mig som en besatt, skulle inget snor få en chans att lägga sig nån annanstans än i pappret. Absolut inte fastna nånstans på vägen.

MEN, efter en vecka med total avsaknad av smak- och luktsinne, avsaknad av nattsömn, efter en vecka av värk i huvud, ögon, kindben, tänder, näsa... fick jag erkänna mig besegrad och masa mig iväg till en läkare.

En sak som är oslagbar med att bli äldre, är att man bryr sig rätt lite om man verkar lite obekväm, att man bryr sig väldigt lite om man är lite i överkant, eller hur jag ska säga?

Läkaren ville skriva ut kortisonspray, men eftersom jag rätt uppenbart var (och fortfarande är) gravid, ville han kolla att det inte fanns några invändningar.... Så börjar han plötsligt tveka, skruva sig lite på stolen "ja, alltså det är ju rätt stor sannolikhet att bara alvedon och nezeril kan funka, att det går över av sig själv".. bla bla bla..."som läkare måste jag i såfall anse att det verkligen är angeläget"... etc etc etc.

I yngre år hade jag bara suttit där tyst och tam... men nu är jag gammal, och bryr mig inte...
"om jag säger så här, får jag inte den där sprayen, som du själv säger är så bra, så får ni söva ner mig, för jag måste få sova, jag står inte ut mer"... - och så fick jag sprayen...(uppenbarligen tyckte han också att det var rätt angeläget?)

Här ska sovas!

3 kommentarer:

  1. Usch, krya på dig! Hoppas du fick mitt Grattis sms och var inne på min blogg. Kram Anna

    SvaraRadera
  2. jo, tack. Jag hann inte riktigt med att svara... hoppas ni har det bra i Villis!

    SvaraRadera
  3. NASONEX går bra att använda! Det är en kortisonspray som funkar. Hade den hela Loppans graviditet och han är ju än så länge normal... ;) Kram Ida

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)