fredag 12 mars 2010

arbetsförmedlingen

Igår och idag har jag laddat, laddat för ett besök på Arbetsförmedlingen. Jag har skjutit på det, först var det tänkt 1 februari, sen i mitten av februari, sen 1 mars, och nu alltså mitten av mars. Primärt har jag skyllt på inskolningen av Lillasyster, att hon blev sjuk, det tog längre tid... bla bla.. sant alltihop, men det passade mig väldigt bra. Väldigt bra.

Nu har jag varit inne på deras hemsida, skapat mig en "min sida", jag har dessutom hittat alla möjliga originalbetyg och intyg och anställningsbevis, och lagt dem i en egen mapp. Det äldsta är från 1991, och behövs knappast. Men det borde imponera, eller hur?
Jag ska dit på måndag.

Ett litet aber bara.... som arbetssökande och dylikt, har man rätt till 15h dagis per vecka. Lillasysters avdelning tillämpar 8.30-11.30, varje dag. Inte så smidigt tycker jag, men så är det. Arbetsförmedlingen öppnar kl 10.00... och den är i Vänersborg. Ni ser problemet redan nu, va?... Jag kommer inte hinna..

a) ska jag tvinga kvar lillasyster på dagis, fastän jag märker att fröknarna inte är helt positiva? (man har egentligen inte rätt till lunch, och vi har ju heller inte "övat" den programpunkten...)Och sen vara hemma och mysa med henne en annan dag, för att det inte ska överskrida 15h..

b) ta med henne till Arbetsförmedlingen....?

c) skita i alltihop, vara föräldraledig helt och hållet ända till nånstans Augusti? (min tanke att vara arbetssökande, förutom att man faktiskt skulle kunna hitta ett jobb, är att spara lite dagar, som skulle kunna vara bra att ha tillhands om man väljer att plugga senare, typ runt jul och på sommaren...)

Så, hur gör jag?!

4 kommentarer:

  1. Solklart... Ta med henne och "by the way - fick ta med lillasyster - för hon får inte vara kvar på dagis efter kl..." wink, Wink...
    Kram
    Gaby

    SvaraRadera
  2. ta med charmtrollet så får du kanske a kassa på stört!

    SvaraRadera
  3. Den som lever får se, behöver ju inte bestämma mig förrän måndag morgon... det är lååååångt kvar... :o)

    SvaraRadera
  4. ja du syter nu är det verkligen lååååååååååångt kvar... så har du bestämt dig än???

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)