måndag 22 mars 2010

för övrigt skiter jag i perspektivet...

när man var liten ville man vara sjuk, så att man kunde stanna hemma från skolan, ligga i soffan i myskläder och titta på tv (varför då?-det fanns ju knappt några kanaler alls??)

Iallafall, jag är inte alls sugen på att vara sjuk längre, inte ens förkyld. Efter ytterligare en natt utan sömn, känner jag mig lite åt zombie-hållet. Utseendet pekar åt det hållet också.
Jag har en dunkande huvudvärk, mitt på pannan. Jag har ont över och bakom ögonen, jag tror minsann att de svullnat lite också. Jag har ett svidande munsår. Jag har tandvärk i kindtänderna i överkäken och drömmer om att få dra ut dem. För tillfället känns det oerhört lockande. Mitt i ansiktet sitter en röd och svullen näsa, som envisas med att antingen vara helt tät (så att jag får kväljningar) eller vara som en läckande kran.

Men jag är så tacksam för att jag har en säng. Att jag har strumpor på fötterna. Att jag har ett kylskåp halvfullt med ätbara saker. Att jag har tre barn. Att jag har en man.
Att jag har en dator att beklaga mig på....
Och då är det bara förkylning vi pratar om....

2 kommentarer:

  1. Låter mer om en bihåleinflammation när du beskriver symtomen :)

    SvaraRadera
  2. ja, tanken har slagit mig... men jag håller tummarna för att det inte ska vara det, och snyter ut allt som går...
    Nåt positivt med det hela är att jag tror att jag fått träningsvärk i magen av allt snytande..?

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)