lördag 20 mars 2010

nån som testat

5-minuters metoden?
Det är inte det bästa alternativet för att få till en mysig lördagkväll, ifall det var det ni var sugna på...
Men om ni vill ha en kväll med gallskrik, snor, hosta, kastade nappar, storasyskon som sympati-lider.... då ska ni absolut testa!

Vi lyckades ju ett tag få Lillasyster att somna i egen säng, men i samband med sjukdom, gick det åt pipsvängen. Och jag liksom glömde bort det lite också, det är lite mysigt att de somnar i famnen. Blir alldeles slappa i kroppen och sötare än nånsin tidigare. När de mumlar "mamma", precis när de ska till att somna...

Men nu i ett par kvällar, så har hon börjat att krångla. Det verkar som att hon somnar, och precis när man reser sig från soffan för att gå och lägga henne i sängen, så vaknar hon, stel som en pinne, vet precis vad som väntar och protesterar vilt. Om och om igen, händer det. Och tillslut blir man som ett vrak själv, för man ville egentligen gå och lägga sig för nån timme sen.....

Men ikväll, då fick jag tvärnog. Här ska införas ordning (eller exakt hur jag tänkte vet jag inte...)

När det tillslut, efter en halvtimmes kamp med gallskrik och hjärtskärande gråt, varit tyst i kanske 5-7 minuter kikade jag in försiktigt... ungen står upp! OCH sover.... får man vara så envis?!
Jag lägger henne försiktigt ner... hon vaknar och gråter... och så börjar vi om igen... undrar just hur många gånger till det blir...

Barn är glädje.... bland annat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)