tisdag 9 mars 2010

Naken, exposed, rädd...

en fd arbetskamrat sa ibland att "usch, den här dagen började dåligt redan igårkväll..."

och jag kan inte annat än att hålla med....
Jag hamnade av en händelse i Svenska Hollywoodfruar igår, och ja, vad ska man säga?! Den ena värre än den andra.... en av dem kunde ju knappt inte ens prata svenska längre?! Jag menar Maud Adams, har bott i USA sen stenåldern och hon pratar minsann klockren svenska....och nu plötsligt förstår jag också bättre varför så många förfasat sig över Anna Anka. Nej, jag orkar inte gå in på detaljer, det gjorde hon så att det räckte, alldeles för mycket information.

Men, det var inte det jag skulle skriva om. Iallafall, idag skulle jag gärna byta med Maria Montazami... (INGEN av de andra nej) hon har redan klämt ut sina fyra barn, hon puffar kuddar, hon köper knasiga inredningsgrejor, hon viker en hel shoppingrunda åt att prova ut ett nytt läppstift, hon har städpersonal, sen åker hon hem och skålar i champagne med bästa vännen, för att fira att turen var så lyckad. Hon verkar helt ostressad, pratar långsamt (kan bero på för mycket champagne kanske, och då är det ju lagom bra....) och det får henne ibland att verka dum som ett spån, fast det tror jag inte att hon är egentligen. Hon älskar imitationerna av sig själv, så hon har ironi i kroppen. Maria Montazami skulle jag vilja byta med idag. Det verkar skönt.

så, var lade jag trollspöet?!....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)