måndag 15 mars 2010

been there, done that, almost...

så där ja, arbetsförmedlingen, check....avklarat. Ja, nästan iallafall.
Det blev som så att Lillasyster blev på dagis, jag körde ner, 20minuter innan de öppnade var jag på plats utanför dörren. Men inte var jag först.. nix, men jag var nr 4, och det är inte illa ändå.

En handläggare fick tag på mig, frågade om mitt ärende gick snabbt, och eftersom de sagt på telefonen att det skulle ta max 30 minuter, så svarade jag Javisst! Det visade sig dock att det inte skulle gå så snabbt ändå... alla uppgifter jag lagt in i förväg (och som skulle vara en av anledningarna till att det skulle gå snabbt) gick inte att hitta..Ehum.. borta? Och han var inte världens snabbaste över tangentbordet...

Men, han hade uppenbarligen inte riktigt tid att sitta där och hacka, och det passade mig finfint, bara han fick anmält mig till a-kassan... så istället kommer han till Mellerud på fredag, så gör vi klart det då istället. Me Like!

Sladdade in på dagis-parkeringen 11.25, helt perfekt!! Hittade en trött och grönsnorig Lillasyster, lika skön som alltid!

1 kommentar:

  1. starkt jobbat... du lyckades få gubben till mellerud... inte dåligt!

    kör hårt nu syster!!!

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)