måndag 1 mars 2010

hemma igen!

Sportlovet är redan slut, märkligt.. det tog slut nästan innan det han börja, känns det som. Känner igen känslan ifrån skolan... Vi åkte en långhelg till Branäs, det värmländska fjället. Eller fjällen? Jag vet inte.... Vi bodde tre familjer i samma stuga, det var highlife och jättekul från första stund. Och mängder av fika.. och OS...

De stora problemen nu efteråt blir;

- vad ska jag göra utan OS sändningarna?
- vad ska jag hitta på för anledning för att få kaffe och fika flera gånger om dagen?...
- vem ska laga lunch åt mig och tömma diskmaskinen?


Tänk att jag först inte ens ville åka, utan ville köpa ett snyggt fönster för pengarna?! Resten av familjen idiotförklarade mig och vi åkte ändå.. vilken tur.. :o)) här sitter Lillasyster i blåsten, i sin pulka. Hon trivdes bättre än väntat. Stugan skymtar strax till höger bakom hennes mössa. Nästan lika mycket snö som här hemma, men med betydligt härligare utsikt...

Brorsan i slalomutstyrsel... klarar sig själv både upp- och nerför backen... Gjorde en hel del vurpor första dagen, men den räknas ju inte, så det blev nog bara 10st... inte illa!


Här har vi vilden i familjen, hamnade i både skyddsnät och skogen och i puckelpisten.... jag har ett svagt minne att jag var lite åt det hållet också, innan jag (över)mognade...


ett favoritområde på Branäsberget.... nära till både skidspår, backar och livs/restaurang....
Om jag kunde slippa vissa delar av vägsträckan dit, och att man måste ha packning från fötterna upp till öronen när man åker, så skulle jag lätt kunna åka tillbaka imorgon, för så härligt är det!Och om någon annan kunde betala...


1 kommentar:

  1. Verkar ha vartit underbart =) Hoppas vi snart ses.. Kramis

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)