lördag 21 maj 2011

varför?

Dagen i siffror...

antal svindyra pastaluncher: 1
köp på mässan: 0
startgrupp: 7
parkeringsavgift: 20
felaktig parkering: 1 (but we made it!)(vi klarade oss utan böter, på svenska)
kända människor jag sett: 0
människor jag känt igen: 6
raggarbilar: 5
skavsår: 3
duschningar(nu heter det så): 0
salta godisar: 24
chokladbitar: 10
bullar: 1
muffins: 2
kaffe: 1,5
McDonalds besök: 1
asgarv: minst 2
tankar om varför man gör det här: 42
blå tånaglar: 2
stela ben: 2
toabesök på bajamajor: 2 (alltid lika plågsamt. "Titta inte ner, titta inte ner"... och så tittar jag ner...ändå...varför?!)
kväljningar på bajamajor: 2
tid: 1tim 59min.
svett: gissningsvis ett par liter, av tröjan och lukten att döma...

Så där. Jag sprang allt vad jag orkade, jagade klockan som en gris. När jag gick i mål, hade jag noll och inget kvar.... Min målsättning var att komma under två timmar. Tiden känns bra, tills man kollar alla monsterbra tider som allal andra har... hur bär de sig åt?

Och förresten, du som bestämmer över Göteborgsvarvet; varför har ni tagit bort kexchokladen? Det finns numera 0 ställen längs med varvet som delar ut choklad. Va? Katastrof.

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat!!! 1:59 är ju en kanontid för någon som springer varvet för första gången och har vilat sig i form! /Jennifer

    SvaraRadera
  2. Nää, nu blev de nog lite fel. Malin har sprungit GV förrut, eller hur tösa mi//mor
    Bra gjort ialla fall,kramm

    SvaraRadera
  3. hade det funnits kex-----oklad efter vägen
    (vet ej hur det stavat)
    så hade du inte hunnit under 2timmar.
    ja är impad..
    det är ju bra tid .
    starkt jobbat syrran
    nästa år kanska ja jagar dig

    SvaraRadera
  4. urschäkta om jag lurat nån att tro att det var första gången. Det var tredje, med lite uppehåll emellan. Man vill ju inte slita ut sig. Dock känns det alltid som första gången... och denna gången som sista också...

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)