onsdag 4 maj 2011

hos frisören!



Hade bokat tid för klippning för en förväxt Storebror. Kl 15:00. Fick tvångsväcka Lillasyster och tvångsmata henne. Men det gick fint ändå tyckte jag. Hade förväntat mig lite värre motstånd.



Fick valla alla barnen som en hund för att komma iväg i tid. Sprang runt, lätt stressad, irriterad över att de större barnen inte kunde lyssna på vad jag sa utan bara ville berätta egna grejor. Som jag sa att vi skulle prata om senare, på vägen, när vi var utanför huset och vår sjukligt trånga hall. Men det glömde vi bort sen.

Svettig och snorig kom jag in hos frisören. Det är hopplöst att ta av små barn kläderna utan att snoret droppar, man måste ju böja sig ner hela tiden. Det blir ju så, de är rätt korta...Och så ska man försöka låta som att man inte drar upp en massa snor när man drar upp snoret i näsan, och inte snyter sig...fräscht ska det vara ju..diskret.

Skakar av regnskyddet på vagnen, eftersom det självklart kom en fin skur just som vi skulle gå. Knölar ihop det under vagnen, fram med ryggsäcken, fram med en burk med mat till Lillebror.Svettig igen. Snorig. Mata, mata, mata...

Storasyster har Lillasyster i knät och viskar retsamma saker i hennes öra som gör att hon skriker nähä! Och när jag försöker säga till, så får jag bara ett Vadå? Jag gör ju inget...tillbaka..men annars gick det rätt bra, ingen större cirkus.

När vi skulle gå hem hade Lillasyster bestämt sig för att hon absolut inte skulle ha varken mössan eller västen på sig. Och nu börjar cirkusen. Det är nu den börjar. Oavsett vad jag än sa. Hot eller löfte, spelade ingen roll. Ville INTE ha mössa! Tillslut fick jag bära henne med ena armen och köra vagnen med andra. Äntligen kom styrketräningen till nytta. Tack Gode Gud för det, för hon var allt annat är medgörlig. Folk vände sig om efter oss....fast jag var så pedagogisk hela vägen.

Jag var rätt svettig och sur när vi kom hem, kan jag meddela...på allt och alla.



Just det, klippningen? Jo, det känns jättekul att vi ska göra om alltihop imorgon. Eftersom jag hade sett fel i kalendern och dragit ut fyra barn plus mig själv i onödan.


4 kommentarer:

  1. Imorgon går det smidigt ska du se, idag var ju bara en testkörning, en slags övning & nu vet du att du fixar det och du är förberedd på vad som kommer att ske ;D

    Tänk ändå vad bra att du fick nytta av din styrketräning, då vet du att det minsann inte är bortkastad tid att gå till gymmet!! ;)

    Ha en bra kväll, kanske låta någon chokladbit slinka ned för att peppa dig?
    KRAM Pillan

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha, helt underbart. Jag var också hos frissan, fast igår. Var helt slut. Trots att jag stressade som en idiot med vagn, bebis och allt i denna kyla blev jag först sen till klippningen och missade sen 2 (!!!) pendeltåg så jag missade dagishämtningen med ungefär en TIMME!! Pinsamt att förklara, de ser ju liksom håret...

    SvaraRadera
  3. se det som en träningsmatch... (något du säkert redan känner till)

    SvaraRadera
  4. idag laddar jag med muffins, så att blodsockernivån på alla inblandade är jämn, hög och fin. Då blir det säkert jättebra. Visst?!

    Ida, jag har också gjort en sån där sen hämtning pga frisörbesök. Ingen idé att försöka neka när man kommer liksom... :o)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)