måndag 23 maj 2011

man är väl kvinna, man kan väl ändra sig...?..



idag var det "meatless Monday", enligt min egen inte direkt officiella matplanering.

Meeeen det blev inte så. Jag har gjort vegetarisk lasagne ett flertal gånger, och den tragiska sanningen är ju att jag inte kommer på nåt annat att lura barnen med. Och jag var inte sugen på lasagne, igen.

Plötsligt blev jag sugen på köttig korv istället, när jag ramlade över den här (på extrapris).

Na Aukake. Eller nåt liknande heter den. Och som ni vet, en korv, är alltid en korv. Det här är en kryddig korv, utan vitlök men med litelite ananas. Aloha. Den var god som godis. Jag satte i mig en rå korv under tiden jag lagade maten. Det kan ha fördärvat mitt smaksinne något. Att jag var så hungrig. Trots tårtbuffén igår, blev jag hungrig rätt fort.


Och nu är jag mätt igen. Magen står orutinerat åt fyra hörn igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)