tisdag 24 maj 2011

The Good Wife

Tyvärr syns det ju inte, hur grisigt och snuskigt det är på den här grejen. Och det kanske är tur...?
Det är en liten pedal som man trampar på när man ska öppna kylskåpet... idag var jag tvungen att lägga mig ner och peta fram en grej som ramlat under kylskåpet... och oh god! Det var skitigt! Jag kände mig som en riktig snuskfia...
Och så blir man lite paff också, att man inte har sett det tidigare... liksom, när blev det så? Har mamma sett det här? Svärmor?

Så jag tillbringade 20 ångestfyllda minuter med att pilla, torka och göra rent med trasa och en grillpinne. Peta överallt i millimetersmå utrymmen.... vilket slavgöra! Vem har designat det här? Som inte går att göra rent?

Och en annan läskig tanke/fråga är ju att hur många andra små utrymmen finns det i huset, som jag måste peta rent med en pinne, när vi ska flyttstäda??? Vad gammal och trött jag blev plötsligt. Tappade farten lite..

Men kolla kolla! Det är sånt här som kallas bländande rent! Fotogeniskt. En genisk fotograf. Liksom.


Så idag är det jag som är the good wife. För jag har också gjort rent köksfläkten. Med pinne och trasa.


The good wife.



1 kommentar:

  1. 18060, låter som ett telenummer,på tal om ingenting...men nej, de ä de inte. Det är jag som bloggbesökare!! Å NEJ M, jag har inte sett smutsen på pedalen,lovar!! Kramm/mor :)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)