onsdag 18 maj 2011

städning

I flera dagar har jag gått och funderat på över hur många gånger till jag kommer att behöva städa det här huset..
Ska/kan jag bojkotta det helt, eftersom det ändå måste flyttstädas?

Men sen har jag förstått att det nog är lite väl långt kvar ännu..motvilligt. Det gick att skjuta framför sig i några dagar, packa lådor istället för att ändå känna att man gjort nåt bra, men idag... idag...hade jag väntat lite längre så hade vi nästan haft heltäckningsmatta här hemma. Jag fäller fortfarande läskigt mycket hår. De finns precis överallt. På ställen jag inte minns att jag har varit på?

Vad gäller min varvning av Göteborg, så tänker jag vila mig i form, ända till lördag. Känns bra. Så får det bli. Jag sparar mig, kan man säga. För jag får inte ta slut innan jag är i mål. Eftersom jag inte har nåt lokalsinne, varken i små eller stora städer, så kan jag inte hoppa av längs vägen, för hittar jag inte hem igen. Alltså. Jag måste hela vägen runt. Därav paniken.

Ska jag putsa ett fönster också kanske? När städlusten ändå föll på?...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)