fredag 27 maj 2011

då var man igång..

Ja, nu finns det ingen återvändo.. nu har vi börjat.. Det här sysselsatte jag mig med igår, målade en vägg. Vit. Det ska bli lite tapetserade fondväggar också.
Storebror har valt en med en massa fotbollsgubbar på. Hur jag tänkte när jag sa ja till det, undrar jag fortfarande över...?

Vi har gjort en grovplaneringspriolista, där hall och sovrummen ska bli klara först. Sen blir det vardagsrum, kök och tvättstuga. Sist de större barnens tv-häng. Toaletterna struntar vi i just nu. Golven också.
Och utsidan. Fast jag är oerhört sugen på att gräva upp en hel del av märkliga saker de har planterat... alltså maken till taskigt ögonmått alternativt väldigt fritt/konstnärligt placerande av diverse buskar...ni skulle se.
Det finns ingen rak linje nånstans. Det finns inget tema. Det finns ingen tanke. Så ser det ut iallafall. Random. Slumpvis eller nåt....
"Nej, men se, här har de två tallbuskar till extrapris. Dem tar vi. Och här har vi en krusbärsbuske och en tuja. Det blir väl bra (=billigt)?"

Det är väldigt lätt att få ideér över allt man vill göra, bara spåna fritt, tiden att genomföra det är inte lika lätt att trolla fram. Eller cash.
Men jag tror att det kommer att bli bra, jag har en bra magkänsla iallafall...

trevli' helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)