fredag 6 maj 2011

upprepa upprepa upprepa

Idag har Lillebror inte gjort nån vidare bra reklam för sig. För att sammanfatta det, kan man säga att han varit konstant missnöjd. Vi hoppas att han får en eller ett par tänder som belöning när "fasen" (för det är väl inte hans personlighet??) gått över..
Han vill inte sitta på golvet, utan strävar och kämpar för att ta sig upp i famnen när jag satt mig bredvid. Fast han vill inte sitta i knät, utan hänger och slänger åt olika håll för att nå saker. Men vill alltså inte ner heller. Han vill ha nåt att gnaga på, men slänger hela tiden ner det på golvet och blir ledsen och gråter.
Han vill inte vara vaken, men han vill inte somna heller... fast nu har han äntligen somnat för en liten eftermiddagslur. Och jag använder den dyra tiden till att.... blogga? Intelligensen i det... ?

Jag älskar honom gränslöst. Och jag älskar honom ännu mer när han sover.

För att behålla min mentala hälsa försöker jag fokusera på bra saker. Men min förmåga begränsas något av att någon gråter och gnäller hela tiden. Så jag har blivit lätt tunnelseende, kanske man kan kalla det.
Mitt mantra är: jag har iallafall snart ett nytt hus, jag har iallafall snart ett nytt hus, jag har iallafall snart ett nytt hus, jag har iallafall snart ett nytt hus....
Ni fattar.. man får säga det till sig själv ett antal gånger per dag...en dag som idag.

2 kommentarer:

  1. Vad är det jag läser... Nytt hus? Vad kul, Grattis till detta! Har inte läst alla dina inlägg så jag kanske har missat det. Vad har ni hittat för något trevligt och när går flytten? Vi har fått upp ett garage idag - alltid något ;). Hälsa MS. Kram // Anna

    SvaraRadera
  2. Jo, sant, nytt hus! Inflytt senast 1/8 är planen... :o)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)