onsdag 4 maj 2011

tekniska grejor ska bara funka!

Jag har aldrig sett mig själv som en som potentiellt skulle kunna ha svårt att vara utan datorn.


Men nu har det blivit lite så iallafall. För ett tag sen bara dog datorn och jag höll på att gå upp i limningen. Det visade sig inte vara nån större fara, bara batteriet som ville leka lite på egen hand.



Nu är det modemet som vill roa sig på egen hand. Ser ni hur datorn och modemet är positionerat på bordet? Precis, och det är allt annat än en slump. Vi ägnade en timme igår kväll åt att försöka få internet att funka. Att få datorskärmen att meddela nåt annat än:



Inget nätverk



Anslutningen misslyckades, försöka igen?



Att jag inte fick eksem på kuppen.... tillslut, lyckades vi tydligen hitta rätt... så nu vågar jag inte flytta nånting, nånstans. Inte en millimeter. Så sittställningen när man är framför datorn är ju inget vidare...



Förmodligen är det glapp i modemet och därför har jag bett om att de ska skicka ett nytt. Eftersom vi ända betalar hundralappar varje månad för att ha mobilt bredband hemma... Visst, det kom ett med posten igår. MEN med ett nytt avtal, där de tackar för att vi tecknar ytterligare 12 månader och ytterligare hundralappar varje månad. Som vi ju redan betalar!!



Så därför var det rätt bra att vi tillslut fick igång internet, så jag kunde maila och "läsa lusen" av dem. Ja. Ungefär iallafall. Och kolla hur storebrors matcher ligger framöver. Och vilka datum och tider fotbollsskolan är. Och hur det går med mina olika ansökningar....Det är hemskt att vara utan internet. Allt ligger ju ute på nätet, all information. Om allt möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)