fredag 13 maj 2011

lite segt ....

Det går sådär att blogga just nu... det har tydligen krånglat på Blogger. Tråkigt för er att missa allt fantastiskt och spektakulärt jag har haft för mig... som jag självklart hade berättat allt om. I detalj. Synd. Trist. Sånt är livet... :o/

Nåt annat som går lite sådär är mina affärer. Jag tänkte ju sälja lite grejor på Tradera, fina byxor efter Lillebror, som jag inte tänkte nostalgispara utan sälja. Precis. En tanke var att ha ett speciellt konto, dit jag kunde föra över alla pengarna, så att jag kunde visa MS att jag minsann gör vad jag kan för att hjälpa till med familjens finanser.
Det ena paret är sålt för 3:-. Köparen tyckte också att frakten var för dyr, så jag fick paketera och hålla på, sätta mig på det för att det skulle vara max 3cm, allt för att det skulle bli 24:- i frakt och inget annat... Gick till ICA och tillbaka flera gånger... för 3:- i vinst. För ett halvt frimärke. För två dumlekolor i lösvikt. Tre pantflaskor.
De andra byxorna sålde för dubbelt så bra pris, hela 6:-... och där har köparen, eller vinnaren av auktionen, som det också heter, inte ens orkat att svara på mitt mail. Så jag får inte känna känslan av klirret.. när hela 6:- ramlar in...

Och planen att ha ett separat konto för traderavinsterna... ja, jag vet inte. Orkar man öppna ett konto för 3:-? Eller 9:- om den andra köparen vaknar till...

Och för övrigt har jag redan gått back, då jag under tiden har hittat saker jag velat buda på, och vunnit...

Ja, nej.. men det är ju fredag iallafall. Det är ju nice...

2 kommentarer:

  1. klart du orkar öppna ett konto. Du fixar det ju via internetbanken så klart...


    Mitt tradera konto växer som bara den...
    Kör hårt!!

    Tycker dom frakten är dyr..
    MEN SKIT I ATT BUDA DÅ!
    skulle jag nog ha sagt... ;-)

    SvaraRadera
  2. I looooove tradera! 1000kr in bara ikväll! =) Du får ta lite tips när vi ses... ;) /// Ida

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)