torsdag 31 december 2009

Tomatsug

Jag har inte själv bestämt menyn för nyårskvällen, sanningen att säga har jag inte en aning om vad som kommer att serveras... samtidigt är jag bomtät (vet inte hur det stavas, bara hurd et låter) i näsan och känner inte vad nånting smakar i allafall. Så huvudsaken är att det ser gott ut..

Men jag ramlade över ett recept som jag blev så sugen på, och hör och häpna, det är inte choklad...
Långsamt bakade tomater
Färska tomater - halverade tvärs över "magen"
Salt och peppar
Olivolja
Balsamvinäger
Ev. rosmarin
Sprid ut tomaterna med snittytan uppåt, strössla över kryddorna. Tricket är nu att låta dem stå i ugnen i 4 timmar! 125 grader.... det ska sedan resultera i himmelskt goda tomater.... testa och tala om hur det blev. För jag lär inte göra dem förrän förkylningen släppt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)