fredag 1 januari 2010

dagen efter

så var det 1 januari 2010, snöigt och kallt...

Jag tillbringade tolvslaget ensam hemma med Lillasyster. Det låter lite tragiskt kanske men kvällen var helt perfekt. Först var vi hela familjen tillsammans med nästan alla våra vänner på Mejeriet. Kanongod mat(petar man bara i sig lite näsdroppar, så känner man till och med smaken..), fin dukning och knasiga lekar. Stor eloge till er som slitit..!

När sen klockan drog sig mot halv elva, började Lillasyster längta hem till pyjamas och sängen.
Hon somnade som en stock och jag bytte om från jobbiga nylonstrumpor som aldrig vill lyda till sköna joggingbrallor med knän samt en mössa.

Här skulle ses på TV... det var märkligt dåligt utbud... (vilket kan bero på att få människor siktar på en tv-kväll just denna kväll, men ändå?)
Kolla här; 23.30 fanns följande att välja på hemma hos mig:
SVT1 Tolvslaget från Skansen (med härliga Lisa Nilsson, tänk vad hon kan sjunga, ah...)
SVT2 Dokumentär om Marlon Brando
TV3 Laddat vapen =amerikansk komedi från 1993
TV4 En på miljonen = svensk komedi från 1995
5:an Heat = amerikansk actionthriller från 1995
TV6 Scrubs (här ändras inget för att det är nyårsafton, är det torsdagkväll, så är det..)
Eurosport Backhoppning (haha!)
Discovery L.A Ink (varje gång sitter jag och kliar mig i ögonen och undrar när Kat von D ska ta bort sminket...eller är det fast-tatuerat? man vet inte..)
MTV Top 150
TV4Plus Brudens Far = amerikansk komedi från 1991 (allt med Steve Martin går kategoriskt bort, alltid och per automatik, förlåt!)
TV4Film Vild och galen i Beverly Hills = amerikansk komedi från 1996
Comedy Central Stockholm Comedy Festival
TV4Sport Stunt stars = amerikansk dokumentär från 2008
Animal Planet Djurpolisen i Phoenix (japp, varje kväll, hela tiden)
TV8 Barack Obama i Afrika = ja det hörs ju, det är en dokumentär
TV4Fakta Amerikansk dokumentär om ABBA
Axess Konsert med Berliner Philharmoniker, Berlioz, gäsp...
CNN World Sport (tror det handlade om herr Woods, Tiger i förnamn, gäsp igen..)
ztv.se Mad Tv = amerikansk komediserie (nu saknas bara Alla älskar Raymond, så är det fullbordat...)
TV400 Love potion no 9 = amerikansk komedi från 1992
Kanal9 Brit Awards = brittisk musikgala och prisutdelning....

Erkänn att det inte var alltför mycket att hetsa upp sig över? Så ja...allt vad komedier från mitten av 90-talet går bort. Frisyrer, klädsel och alltsånt är plågsamt att titta på. Så jag zappade mellan Kanal9 och Discovery (har sett en jättevacker tatuering som jag blev lite sugen på, men jag tror inte att jag varken törs eller kommer att prioritera några eventuella extrapengar på nåt sånt...men ändå...) SVT1.
När klockan slog tolv gick jag ut i mössa och filt, med tennisskor och tittade/lyssnade på alla fyrverkerier. Det var fullmåne och jättevackert. Hann tänka en hel del. Inga nyårslöften.
Sen satte jag mig i soffan, med varm choklad och en apelsin och såg på Mr och Mrs Smith.

Tänk vad perfekt.... både en kväll med massor av sköna människor (till exempel min man och våra bästaste ungar), och en kväll i mitt eget härliga sällskap...
2010 here we come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)