torsdag 31 december 2009

Nyårslöften?!

Jag är något av en mästare på att ge nyårslöften. Som jag sen inte håller. För att de inte är speciellt genomtänkta eller planerade.
Jag gillar inte nyår, får lite ont i magen av att tiden går så fort. Saker man tänkt, som inte blivit, saker som blivit, som man rakt inte hade tänkt. En del saker som gör en ledsen, andra saker som gör en glad.
Och det är väl därför jag hastigt och lustigt lovar mig själv saker, för att hålla känslorna, eller vad det nu är, i schack. Så dumt.
Man kan be om saker, man kan hoppas på saker, men sanningen är ju att om framtiden vet vi ingenting. Så antagligen är det bättre att bara haka på, hänga på vad livet än kan komma att innehålla.

Ingvar Kamprad tror jag det är som har sagt nåt i stil med;
"ingenting blir så hemskt som man föreställt sig, ingenting blir heller så enkelt som man tänkt"....

Det är väl ett helt ok motto, eller ordspråk... men jag gillar bättre "skratta åt eländet"...

Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)