onsdag 16 december 2009

dagens bravader

Vaknade halvt medvetslös, alldeles för tidigt. Eller det var i rätt tid, men det kändes alldeles för tidigt. Lillasyster är lite masig på natten och sover oroligt. Tassade upp vid halv fem tiden för att ge henne näsdroppar... somnade tillslut om, samtidigt som jag planerade för hur hallen ska se ut. Nej, vi ska inte byta hall, men jag antar att jag är så trött på den vi har, så jag passade på att lösa det problemet under tiden som jag bara slappade..

Nu svävar jag visst iväg här.. jo, det var alltså segt att gå upp, men jag piggnade till när jag såg den härliga snön. Snö och advent, det är nåt visst med det...
Lillasyster sov ganska länge, så det blev bråttom till BVC.. i vanlig ordning stod bilen stendöd på uppfarten, det var bara att packa ner ungen i vagnen och springa iväg. Det blåste och snöade och virvlade runt. Ont i tårna, och kallt om fingrarna, det stack i ansiktet, men jösses vad härligt det är med snö, iallafall!!

Väl framme var jag helt svettig, för lite tid, för många meter, för varm dunjacka... svettades som en flodhäst... Lillasyster ligger fint på sin kurva, varken stor eller liten. Både jag och hon vaccinerades mot svininfluensa, så nu är det gjort. Väldigt smidigt, slapp all kö, fullt av människor som hostar, snorar och bär sig åt... I like...

Hem och rullade köttbullar, till julmusik med Peter Jöback. Härliga tider, strålande tider. Åt alldeles för många knäck innan maten, kunde inte riktigt hålla mig eftersom de var;
a) extremt lyckat goda med perfekt konsistens (jag har den gåvan bara, inget att vara avundsjuka på...)
b) och jag var lite småhungrig.

Skalar potatis i rasande fart, som bara jag kan, eftersom Lillasyster hänger i mina byxben, full av biverkningar av sprutan. Själv har jag lite ont i armen, dock inte i den armen som jag fick sprutan i utan den andra? Det kanske inte är en biverkning då?

Kvällen tillbringades med;
1) mitt härliga barnteam. En skön samling människor, som jag tycker mycket om.
2) datorn och min man framför tv-n.
Jag älskar den sista veckan innan jul, när man sitter och hänger i soffan, planerar julhelgen, framtida projekt. Saker man antagligen aldrig någonsin kommer att göra, och saker som nog kommer att bli av. Spelar lite tv-spel. Dricker the eller glögg, käkar nötter och julgodis.

Så, nu ser jag fram emot nästa kväll... och om det är snö imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)