torsdag 3 december 2009

för 100 år sedan...

när jag var tonåring minns jag att jag gjorde en lista över saker som skulle finnas i mitt hem, när jag flyttat hemifrån. När jag bestämde allt själv, när jag var vuxen och ingen annan bestämde över mig. Jorå...

Drömmen var att jag skulle ha;
- mjukt toalettpapper med roliga mönster på
- Brandt-skorpor (det fanns hemma, men de var mammas och vi fick inte ta av dem...)
- lättmjölk (fanns också hemma, men det var mammas....)
- juice (hade vi aldrig hemma, det var ju ingen idé eftersom vi bara skulle dricka upp den...)
- en hund

Verkligheten idag;
- ett mjukt toalettpapper, men aldrig med roliga mönster, de är för dyra...
- inga skorpor...finns de ens kvar i sortimentet?
- vi har mellanmjölk, jag gillade egentligen aldrig lättmjölken, men ville ha samma som mamma...
- har vi väldigt sällan, jag dricker ändå upp den på en halv dag....
- ingen hund, men två akvarier med fiskar som ingen i familjen kelar med längre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)