måndag 7 december 2009

kalashelg i oordning

Jag kan säga direkt att bilderna kommer i helt fel ordning, men jag hade inte riktigt tid att ändra eller fixa och trixa.. jo, i helgen var det dags för ett kalas, för min sida av släkten. Både jag och markus är välsignade med relativt stora härliga familjer. Vi är omringade av människor vi älskar, det är underbart och kul. Kalasen känns aldrig som en börda, förutom att vi inte är lika välsignade med boyta.... Här är en storebrors presenter, en ny cykel. Viktigast var att den hade tre växlar... den kom i delar och Lillasyster satt mitt i smeten under hela cykelbygget. Till pappas glädje...
Här är en liten ta-med-sig-när-man-går-bort-gåva, söta chokladdoppade pepparkakor, från Kristoffer och Anna. Har ännu inte ätit någon, de var nästan för gulliga för att sätta tänderna i...

Födelsedagsbarnet står redo att hugga i...

Mini-muffins med brie-ost och tranbär. Pilligt, men kul. Om det var så gott vet jag inte, men jag är ju inget stort fan av torkad frukt...och egentligen inte mögelost heller :o) Men pepparkaksmuffinsen var goda...

Ja, det blev lite fel ordning här... men ville bara visa hur pyttiga de faktiskt var...
nästan bara ätbart på korten... vi hade gäster närvarande också, men eftersom jag inte bett om lov, låter jag bli att visa dem när de tuggade som värst...
Här är tryffeltårtan igen, fast denna gång hade jag skurit den i små munsbitar. Funkade bra, blev till och med några över....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)