måndag 28 december 2009

idag testade jag en nygammal grej...

Jag fick ett solkort i julklapp. Vi är av den gamla romantiska skolan, jag och min man. Inte. Han fick ett löparställ av mig i julklapp och jag fick ett solkort. Det vi behövde liksom. Inget romantiskt tjafs. Fast jag tror att det bor en liten romantiker i min man, men jag har långsamt tagit död på han...Fast jag funderar på om inte jag skulle ta och bli mer romantisk, om det inte är försent?

Nu tappade jag visst tråden lite, jo, jag skulle skriva om en nygammal upplevelse och det är alltså att jag har solat idag. Jag fick pinsamt fråga i kassan hur man bar sig åt sedan de byggt om. Fast sanningen var att jag inte varit där innan de byggde om heller....

Så, i med poletten, ner med överdelen av solariet och sätt igång! 19 hela minuter. Jag låg hela tiden ut, alla minuterna. Det tog 4,5 minut innan jag kollade på klockan första gången. Lite för hög julmusik med Sanna/Sonya/Shirley i högtalarna. Men jag låg hela tiden. Det var duktigt. Svettades som en gris. Stora pölar. Vill man vara fin får man lida pin. Och jag är så enormt dålig på att lida pin, för en sån sak som att vara fin. Går inte.
Och jag tänker att jag inte kan vara ensam om det. Varför skulle de annars sälja Abtronics på tv-shop? Eller tandblekning på postorder? Och fastän man vet att reklamen inte är helt sanningsenlig, så blir man sugen på att köpa en perfekt hy på tub eller flaska... genväga genvägar genvägar.
Tänk om det funkar?

Så nu är jag lätt torr och varm i ansiktet, och har möjligen en liten märkbar skillnad på resten av kroppen. Fuskat mig till en liten solbränna, som sitter i ett par dar, om jag har tur.
Sverige ligger vitt i snö och kyla, och ingen kommer se min bränna. Men ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)