tisdag 13 september 2011

jag gillar't




Jag hör aldrig på radio när jag är hemma. Vet egentligen inte varför. Kan bero på att stereon inte packats upp sen vi flyttade. Fast jag lyssnade inte på radio innan vi flyttade heller. Så är det iallafall.


Men nu när jag kör till Rostock var och varannan dag, har vi radio på. Idag hörde jag ett härligt sound på radion. Stämsång. Lite 60-70tal. Udda. Men jag bara gillar det. Lite skönt med omväxling från folk som ska sjunga konstigt, låta skitnödiga och stöna fram väsande ljud. Det här är sång, musik rakt upp och ner.





Fleet Foxes. Så heter de. De är nya för mig iallafall. Men i vanlig ordning är jag säkert sist i Sverige.

2 kommentarer:

  1. hej syrran...
    den tanke på din fråga om fleet foxes..
    så är ja nominerad till sistaplatsen oxå.
    hörde dom i söndags när slösurfa runt på en youtube.....Banan-skal-halkade in på en sida med "rackartygarna" några grabbar som håller på med x-sport. så som snowboard, skidor, m.m
    Där gick fleet foxes i bakgrunden... och låten Mykonos... ja varsåld direkt:)
    godkväll syster--love you

    SvaraRadera
  2. Gott att höra.. MS bara skrattar åt mig..? Låten "He doesn't know why" är också skön, på nåt märkligt vis.. /malin

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)