torsdag 8 september 2011

Dokusåpor!

Jag är trött. Dagen känns som att den har varit riktigt lång. Det har varit ett trött barn som skrikit hela vägen hem från dagis. Vägrar åka vagn, vägrar gå. Vägrar gå på trottoar, springer ut i gatan. skrik i helt nya, förvånande, tonarter. Hot om indragande av napp. Väckt ett syskon som precis somnat. Trots hot. Täppta näsa, svettiga armhålor. Ilska. Nedkissade kläder.
Hungriga lite äldre barn som anklagat sin mor för att vilja svälta ihjäl dem. Och nämnda mor med en ny förkylning på gång kanske?

Storebror får hem klasskamrater som har ett tempo som inte är av denna världen. Och en ljudnivå därtill. Inte ens när jag proppar deras munnar fulla med kakor, är de tysta. Jag ler och låtsas vara en glad och söt mamma. Gud, när ska jag få sova?

Så varför går jag inte och lägger mig då? För jag orkar inte lyfta arslet från soffan... för jag har fastnat... och sitter och funderar...
Finns det nån dokusåpa som jag skulle kunna tänka mig att vara med i? Hittills har jag inte kommit på en enda. Robinson, Big Brother, Sveriges mästerkock, Idol, kommer inte på nån mer...
Är "halvåtta hos mig" en dokusåpa? Den kanske...

Eller säga hej till Morgan och Ola-Conny kanske? Na...

2 kommentarer:

  1. Halv åtta, ju!! Det har vi ju pratat om någon gång, har jag för mig. Och fast du var lite motsträvig då, tycker jag att du borde anmäla dig. Och vinna!!


    Och du, så'na där dar är inget roliga.. Men nya och smidigare dagare kommer,kanske redan idag!
    /Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. eller en dokusåpa där man varken hörs eller syns? hm, vad skulle en sån kunna handla om?

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)