fredag 2 september 2011

Bilder - före och efter

Ok, då kör vi. Fast det blir bara några rum. För det tar sån evig tid att ladda upp bilder idag, och jag är hungrig. Här har vi då Lillasysters rum, i läckert lila tapeter. Alltså, det framgår inte riktigt på bilden, men de var verkligen LILA och bubbliga. Och en garderob som stod fem centimeter från dörröppningen.

Samma rum, samma dörröppning, fast med garderoben flyttad. Den står nu fem centimeter innanför dörren, fast åt ett annat håll :o)

Hon trivs i rummet med sina prickiga tapeter, men gillar inte sina gardiner.


Här har vi Lillebrors rum. Blått och bubbligt här också. Taskig kvalité på de tapeterna kanske. Alla fick tapetseras över med nån sån där "Easy Cover", svindyr och ful. Men bättre än alternativet. Vi tapetserade och målade i skift. Träffades typ aldrig. Men vadå? Det blev klart ganska snabbt, och några fler barn är uteslutet.

Alla garderoberna flyttades ut till hallen, där de gör bra mycket mer nytta. Hans klädutbud ryms i en flyttlåda. Och det mesta ligger ändå i tvätten.




Beigemålade väggar och en randig tapet. Och en matta som är ärvd och luktar kattkiss. Jag tror det är det faktiskt. Grannen har bekänt att deras minsta katt skvätter överallt, och vi har haft mattan ute för vädring.

I det här huset får barnen bädda sina egna sängar. Lillebror har en bit kvar.


Visst är den söt?! Fådd i present från Lilla butiken Wilja.


De större barnens rum gick inte att ta kort på. Ordningen var sisådär. Milt uttryck. Ni vet ju hur det är på bloggar. Det ska vara estetiskt och vackert. Och sen finns min blogg. Men även jag har en gräns. Vi tar därför köket istället. Vad tycks? Gulgröna väggar, körsbärsgolv, rosa kakel. En ren njutning. Att få göra om.



Nytt golv, nya bänkskivor, nytt kakel, ny tapet och väggfärg. Skåpen är såklart desamma. Mitt mål är att bänkarna inte ska vara fullsmetade med papper, grejer och skit... och att blommorna ska överleva hösten.

Me like ordning. Jag tycker inte om att städa, skura, diska, tvätta.... men jag älskar ordning. Ju äldre jag har blivit, desto viktigare har det blivit. Så.. ja, det kan ju krocka lite ibland.

En helt ren och ren och ren diskbänk, det är ju som en våt dröm.

så, allt man ville veta och lite till.

1 kommentar:

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)