onsdag 21 september 2011

Jooomenvisst!

Det är väl bara en sån där dag antar jag. En sån där dag när det mesta går en annans väg. Inte min.
När storebror missar tvättkorgen, för tredje dagen i rad. Storasyster inte lägger väskan på sin plats. När lillebror bara gnäller och är mammig. När lillasyster absolut inte tänker kissa. Själv är man jättekissnödig. Men hinner inte.
Det är fullt av ludd i tumlaren. Kylen har stått öppen under natten. Datorn fattar trögt. Det regnar igen. Det är dammigt i fönstren. Det luktar illa ur vasken.
Tandsköterskan måste dra all information, all information,ALL, trots att det är fjärde gången jag hör den, och trots att lillebror håller på att riva hennes rum. Samma visa om kex och jordgubbskräm.
När det tar över en timme att handla. Fast man är ensam. När internet inte vill koppla upp sig. När mailen inte funkar. När bloggen vägrar visa den finfina bilden av mig, när jag H&M-modellar.

Ja, eller också är det bara den där dagen när jag egentligen bestämt mig för att äta mindre socker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)