tisdag 27 september 2011

Ärligt snott

Oprah har ju nedräkning i svensk tv just nu. Det är väl tio program kvar eller så. Jag kommer alltså inte att få se de allra allra sista eftersom jag har börjat då.
Jag har ju lite nedräkning jag också. Om än i mindre skala. Jag kommer ju aldrig mer ha föräldraledighet på det här viset igen. Nånsin. Och det blir som att stänga en dörr. Som jag aldrig mer kommer att öppna. Lite sorgligt. De söta snoriga små barnen blir aldrig lika små igen. Och de kommer aldrig att behöva mig på samma sätt. Sorgligt. Det är det.

Men nu kom jag av mig lite. Det var inte det jag skulle skriva om. Oprah var det. Idag var det temat olika lärdomar som folk fått genom programmet. Olika gäster som berättat sina livsöden och som tittare har fått aha-upplevelser utav och i vissa fall har det varit rent livsavgörande.

Nu kom jag av mig igen. För det jag ville skriva var egentligen några citat eller motton som jag hörde och som jag tyckte var bra. Mitt i min sentimentala och lite sorgliga period.
Så, innan jag spårar ur igen..:


Toni Morrisson (Nobelpristagare i litteratur)(är hon vacker eller är hon vacker??) "om ert barn kommer in i rummet, lyser ditt ansikte upp då?"



Sen hade hon också Tom Hanks och Julia Roberts som gäster i en show, och de fick välja ut ett livsmotto att dela med sig av. Och då gick det så här;

Tom Hanks: "Tala sanning"

Julia Roberts: "om du vill ha ett intressant förhållande, stanna i ett"


ja, det var ju inte så tokigt. Önskar att jag kommit på dem själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)