måndag 5 september 2011

En dag som idag..

När Lillemans dagisfröknar sa att de går ut i alla väder, överdrev de minsann inte. Jag lämnade honom en stund idag, drog hem och dammsög, och när jag kom tillbaka fullkomligt öste regnet ner..
Men ute var de, ungar som gungade, ungar som grävde i sandlådan, ungar som spelade boll och ungar som inte kan gå. Fel. Unge. Det är nämligen bara en enda som inte kan gå än. Min. Våranssons.
Nåväl, han såg inte så ledsen ut för det. Fastän han hade sitt nya hop-plock av regnkläder på sig. Det funkade skitdåligt. Typ inte alls. Han var genomblöt hela han. Så nu har vi beställt nya regnkläder och gummistövlar.



Chai the och Rooibos Chai the från Kardemumma i Karlstad City


Nu ligger de och sover båda två, så jag passar på att lägga upp fötterna och dricka lite the. Dessa två sorterna är grymma! Testa dem (fast jag har ju specialbeställt dem från Karlstad, för så väry speciell är ju jag)... Annars är jag jordens latmask och kör med färdiga påsar, men de här är undantaget. Tillsammans med lite småkakor som jag hade i frysen. Och apropå det...

Alltså, det här med att jag ska börja jobba(på Emballator) har gått mig lite åt huvudet. Jag tvättar som en dåre, jag har strukit allt som behövde strykas i hela min garderob. Jag bakar kakor och lägger i frysen.... allt för att jag tror att jag inte kommer att hinna ett piss senare. Att jag kommer vara som en urvriden trasa som bara gråter i soffhörnet om kvällarna....

Det tråkiga är ju bara att jag kommer att använda mina strukna skjortor, äta upp kakorna... långt innan jag ens börjat jobba. Hur clevert är det?

1 kommentar:

  1. Hemma hos er på alla hemgrupper lärde jag mig att dricka the. Har dock inte druckit så mycket the sen dess men fick smaka ett Rooibosthe här om dagen och jag är såld! Sjukt gott!!

    Grattis till jobbet!! Då blir du arbetskamrat med min mor. Vad ska du jobba med?

    Kram

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)